Post

Op deze pagina vind je informatie over diverse onderwerpen gerelateerd aan post- en pakketbezorging.

 

Pakket niet ontvangen

De wooncommissie weet, bijvoorbeeld door berichten op Facebook, dat bewoners regelmatig een pakket niet ontvangen, of dat het op onjuiste wijze wordt aangeboden (bijvoorbeeld door het in openbaar toegankelijke ruimten achter te laten). De wooncommissie heeft hierin geen taak. Wel is in het verleden namens het pand beklag gedaan bij diverse bezorgbedrijven. De ervaring leert echter dat dit niet tot een verbetering leidt.

Wel willen we iedereen er op wijzen dat bij niet-aangetekende verzending de afzender verantwoordelijk is en blijft voor de aankomst van het pakket. Als u een niet-aangetekende zending niet hebt ontvangen staat u altijd in uw recht om een nieuwe zending te eisen bij de afzender. De afzender mag dan niet naar het bezorgbedrijf wijzen. Kijk voor meer informatie op Consuwijzer. De website bevat veel nuttige informatie over o.a. verkoop op afstand. Klik voor het artikel over niet ontvangen zendingen hier.

 

Ongewenst reclamedrukwerk

Als u ongewenst ongeadresseerd reclamedrukwerk ontvangt kunt u op het spreekuur van de wooncommissie kosteloos een ‘nee-nee-sticker’ afhalen die u op uw brievenbus kunt plakken.

 

Verkeerd adres of vorige bewoner

De wooncommissie is niet verantwoordelijk voor verkeerd geadresseerde post. Deponeer deze post NIET in het postvak van de wooncommissie en laat de post ook niet achter op de postbussen of elders in of rond het pand. U kunt voor die overtredingen beboet worden. 

Als u post ontvangt die is gericht aan een verkeerd adres binnen het pand willen we u verzoeken het poststuk alsnog bij het juiste adres in de bus te doen.

De huisnummering in De Snor is enkele jaren terug gewijzigd door de gemeente, Daarbij zijn alle individuele huisnummers van de kamers in de groepswoningen vervallen. Daarvoor zijn letters in de plaats gekomen. Zo zijn bijvoorbeeld de adressen 100, 102, 104 en 106 veranderd in 100A, 100B, 100C en 100D. Als u post ontvangt voor een niet-bestaand huisnummer ga dan na of het een oud huisnummer betreft dat is vervallen bij de hernummering. U kunt het poststuk dan alsnog bij het juiste huisnummer in de bus doen. De lijst van oude en nieuwe huisnummers is hier in te zien.

Als u post ontvangt voor een onbekend persoon of adres (of beide) dan kunt u het retour zenden. Ook als u post ontvangt voor een verhuisde bewoner kunt u deze retour zenden. Kijk voor instructies op de website van PostNL.